Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

onsdag 9. november 2011

Ny hobby; blogging om meg, hobbyene og livet på gården.

Da skal jeg hive meg på bloggbølgen og surfe litt på den i lag med mange andre.
Jeg liker å gjøre ting jeg ikke kan, bl.a. blogge. Man må tørre, ellers blir man stående på stedet hvil hele livet. Yngstedatter mi hjelper meg med design og sånt, etter hvert finner jeg nok ut av dette også.
Blogge hva og hvorfor blogge?? Jeg har IKKE et veldig stort oppmerksomhetsbehov fra omverdenen (for å vise meg fra alle mulige sider med detaljer fra livet mitt som neppe så mange andre er interessert i), men har funnet ut at det kan være en fin variasjon til facebook. Facebook er jo en kortversjon av statusen vår og mer som "å bla i avisen" der man finner av nære og fjerne venner og bekjente. Og det kan jo være ordentlig hyggelig.
Bloggen min skal speile meg og deler av livet mitt.

Litt om meg selv: Lærer/bondekjerring, bosatt på en geitegård i Troms, passert livets middagshøyde, gift og 3 halv/helt voksne barn.

Interesser: Familien min selvsagt, og dyrene: Hundene, kattene, smådyra på gården, hestene og geitene.
Ellers liker jeg å lese, strikke, gå på tur, delta på kurs og hundetrening. Jeg er samfunnsinteressert og hisser meg gjerne opp over urettferdighet. Skriver gjerne heftige leserbrev med snert i. Jeg er interessert i ord, både de som skrives og de som sies.
Jeg liker en fornuftig og ballansert livsstil med vekt på helsekost og et sunt kosthold. Det gode liv, og hva det betyr for hver enkelt kan være interessant å fundere litt på.
Jeg er genuint interessert i mennesker og vennene mine, både de jeg har kjent hele livet og de jeg har kjent i 5 minutter.
På gården driver vi med "Inn på tunet", et helgetilbud for barn og ungdom. Det er veldig interessant, utfordrende og artig.
Etter hvert vil jeg presentere dyrene våre og skrive om de ulike tingene som skjer i hverdagen min, både små og store begivenheter.
Dette bildet er av cocker spanielen vår på blåbærtur. Ikke noe gpdt bilde, hun liker ikke å sitte i ro. Et par av islandshestene våre i bakgrunnen.

Ha det bra for denne gang! Håper du har lyst å stikke innom med jevne mellomrom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Test: En vakker dag i Nord-Norge i dag. Bruk den godt! Hilsen Eva Annie