Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

fredag 11. november 2011

Vær eller ikke vær, og et spørsmål om karbonmolekyler.



Nå driver jeg å flytte over tidligere innlegg fra den første bloggen jeg opprettet. Dette innlegget er fra forrige uke.
Det er ingen tvil om at været akkurat nå påvirker oss på mange måter. Noen blir sure og leie når det pøser ned ute, mens andre virker helt uanfektet.
Jeg er verken bedre eller verre enn andre, men guffent vær gjør meg mer passiv og pysete. Jeg går ikke ut for enhver pris i allskens vær. Selv om jeg har hund.. Da trener jeg litt inne, så hundene i alle fall får brukt "hjernemusklene" sine.
Når det er dårlig vær ute, får jeg en ekstra trang til å gjøre det koselig inne. Levende lys, fyr i ovnen, litt god mat og en god og varm kopp med te.
Familien benker seg i lag rundt salongbordet, foran tv og pc-er, prater litt om dagen som har vært og den yngste med leksene på bordet med spørsmål om hva et mettet karbonmolekyl er. Vet du det? Det er da foreldre ser ut som levende spørsmåltegn mens man ransaker bakerst i hjernen om det fins lagret noe info om sånne saker. Veldig støvete der inne, samt utgått-på-dato-kunnskap. Alkener står det i læreboka, har aldri hørt om det, må bare kaste inn håndkleet og si: Æ har ikke peiling.
Hoderystende ungdom som sukker dypt, ja, ja. Det er ikke alltid man når opp til standarden; foreldre som vet alt.
Men noe som er ekstra KOSELIG å gjøre når høststormen raser ute, er å se på bilder fra sommeren. Vi har jo hatt en fantastisk fin sommer og høst her nord med nok av flotte motiver.
Det ble litt trøbbel med å laste opp bilder i dag, så det må jeg komme tilbake til en annen dag. Se på dine egne bilder fra juni til august: Det er fin måte å forlenge sommeren på. :)

Forresten kom jeg på at det er nesten nøyaktig ett år siden vi i storfamilien var på en uforglemmelig ferie på Gran Canaria. Mange gode minner fant jeg i "minneboka" på pc-en min.
Ha en trivelig mandags ettermiddag uansett vær, bloggvenner!

Ingen kommentarer: