Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

onsdag 26. desember 2012

Vann og brød




I morges da jeg våkna, kjente jeg at magen min gav klar beskjed til meg: 

"Eva Annie; du idømmes herved til vann og brød i x - æks - antall dager. 

For overtredelse av overhoff-fastlege Audun (tenk å være lege og ha diftongen AU i navnet sitt!) sine råd og forordninger om nøkternt og nøye tilpassa kosthold. 

Du har spist feit ribbe med sprø svor, pinnekjøtt, sjokolade, julesylte, juleskinke, julekaker, konfekt, mørlefse, tynnlefse, røkte 1 julesigar julaften (hadde en vidunderlig ettersmak som varte helt til 1. juledagskveld!) og inntatt rødbrus og diverse andre drikkevarer. Og nu har jeg vondt pga. av dette!

Du dømmes til vann og brød, gatroskopi med endopsi, trippelkur mot magesår, forbud mot ovennevnte nærings- og nytelsesmidler, frukt og grønnsaker u/saus, + beordres ut på tur hver dag. Kuldegrader og hålkeføre er IKKE godtatt som unnskyldning. Fame og Timmy informeres og ser til at turen tas HVER dag og i følge med dem. Dommen iverksettes straks!"

                                
 
Ok, det skal jeg gjøre fra i morgen. Har pinnekjøtt på kok idag, noe fra Ringdal og noe pinnekjøtt fra Fagmat. Må jo sjekke forskjellen nøye i lag med resten av familien. :)


Ønsker dere ei fortsatt god romjul der ute! 

Etargildet varer bare i noen få dager til, utover det ganske land. Snart er vi tilbake til hverdagen igjen. Imens; nyt det! :-) 


Romjulshilsen fra Eva Annie

Ingen kommentarer: