Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

fredag 30. mars 2012

Nytt liv til påske.

Bilde hentet fra internett.
Fra gammelt av er påsken et symbol på nytt håp og nytt liv. Jeg er personlig veldig glad i påsken. Den symboliserer for meg bl.a.troen på at det kommer bedre tider og nye dager. Våren er i anmarsj, selv om det er blå grader på gradestokken min og regn og snø daler ned fra himmelen. Men ikke i dag; strålende solskinn og hvite snødekte jorder prøver å lokke oss ut. 


Gåsunger er et symbol på det nye livet som er på vei. De sitter på hannraklene på selja, som kan bli opp til 80 år. Kanskje ikke så gammelt sammenlignet med andre trær, men jeg syns det er en respektabel alder. I dag skal jeg hente inn noe ris, både av selje og bjørk. Men først må huset vaskes og ordnes til påske. Finværet får bare være for min del. Sier som min mamma; jeg får ikke ro på meg før det er blåst inne. Da først kunne hun nyte den fine sommerdagen.


Da vi kom i fjøset i morges, var det kommet nytt liv der også. Et lite bukkekje var kommet til verden, født av en ettåring. En veldig flink og omsorgsfull mamma var det som stelte ungen sin som hun aldri hadde gjort annet.


                     To våkne øyne betraktet meg og lurte nok på hva slags vesen jeg var. :)
Mor og barn.


Ønsker dere ei fin helg! 
Eva Annie :-)



Ingen kommentarer: