Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

onsdag 30. november 2011

Fridag, med litt gårdssysler.

Siste dag i november og omtrent barmark. Vi er noen som etterlyser sne, mens andre fryder seg over snø- og isfrie bilvinduer og bare veier. Jeg vil ha vinter, når det er vinter. I hvert fall IKKE regn.

Friagen begynte rolig med fjøsstell og besøk av hovslager til hestene våre. Hovslageren er islending, har vokst opp med hester og hadde masse nyttige tips å komme med.


Vi har bestemt oss for at vi skal begynne å jobbe mer systematisk med de tre unghestene våre, så de får god hesteoppdragelse og blir enda greiere å holde på med. Så får vi se hvor flink hestehandlerne er.. Må vel lese på nytt bøkene om natural horsemanship og ringe noen av de erfarne hestevennene vår for råd og tips.
 Benjamin får skjært hovene sine ute, snille gamlingen vår. <3
Fenja venter på tur, mens yngstesønnen hennes (i skjul) får sine hover skjært.


Litt seinere i ettermiddag skal vi ha ei langøkt i fjøset med litt opprydding, rengjøring osv.


På en tur til Nesset i går kveld la jeg merke til hvor fint Coop-en hadde pynta med lysgirlandere rundt hele bygget. Da kom jeg på at jeg hadde glemt å pynte inngangen til fjøset som jeg gjør hver advent. Så idag har jeg strevd med å henge lysgirlanderen opp. Det er litt av en jobb å vagle seg øverst i ei gardintrapp og strekke seg så man nesten når spikrene de enkelte lysene skal henges opp på. Puh! Men fint ble det. Koselig med ekstra lys på gårdsplassen i mørketida.
Nå er det innekos med litt baking; serinakaker er planen. Tro om man har mandler i huset? Vel, det kommer en dag i morgen. Det er leeeenge igjen til jul. :-)
Gammelmonsen er ekspert på å ta livet med ro. 
Når jeg blogger eller retter prøver, kommer han med en gang. ;)

Trivelig ettermiddag ønskes dere, bloggvenner! Hilsen Eva Annie

Ingen kommentarer: