Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

tirsdag 2. oktober 2012

Sjokkerende fakta...!


God kveld i stua, folkens!
Idag kom to jenter i klassen bort til meg og annonserte entusiastisk: "Vet du at det bare er to og en halv måned igjen til jul, Eva? Er det snodig å si at vi hører på julesanger?!"
I sånne sannhetens øyeblikk blir man bare stående å lure på hva i all verden man skal si. Jeg vil IKKE tenke på at det er jul snart. Det er hele to og en halv måned til jul, og det er høst, måneskinn, stjerner, fortsatt lauv på trærne, sommerdekk og ALLER VIKTIGST; ikke snø. (Ok, litt rim på vindusruta og kollmørkt klokka åtte om kvelden.) Men det er høst, tidlig høst.
Samme dag, på ungdomsskoleteamet planla vi juleverkstedet. Det vrengte seg atter i magen på meg og jeg tenkte for meg sjøl: Det er som å begynne å henge opp julepynt midt på sommeren, like feil. Det var praktiske grunner for at det ble tatt opp; budsjetter og bestilling av materialer osv,

Men det verste er vel at de to sprudlende jentene i 10. klasse hadde rett: "Tida går så fort, Eva. Plutselig er det jul!"

Jeg kjenner på meg at jeg absolutt ikke er klar for jul ennå. Men må jo innrømme at et par tre julegaver har jeg allerede begynt å tenke på...! :-)

 Ha en finfin høst, alle sammen! Nyt de flotte høstdagene vi har her nord.


1 kommentar:

Hilde Chichkov sa...

Ja, må jo bare få si at perspektivet på ordet snart er kanskje litt forskjellig hos oss, og kanskje har vi ulike gjøremål frem til jul:-) Og d e ikkje lenge igjen, Eva, faktisk bare 10-11 uke, så no e d bare å forberede adventa snart :-) Ha en fin kveld videre