Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

torsdag 5. januar 2012

Gode kolleger - gull verdt!



 Dette utrolig vakre maleriet av Chagall synes jeg passet godt til tittelen på blogg-innlegget mitt idag. Det viser litt av hvem jeg er, bl.a. en mangfoldig hverdag som også viser kommunikasjon mellom mennesker. Syns jeg, da. Kanskje du ser noe helt annet??

Hva betyr gode kolleger i hverdagen vår?


For meg personlig betyr det veldig mye. At jeg kan gå på jobb uten å grue meg, kan si hei til alle og prate om stort og smått jeg er opptatt av. Jeg vet at jeg blir ivaretatt og sett og kan gjøre jobben min i trygghet, få utfolde og utvikle meg i det jeg kan best. Vi har verdens beste arbeidsplass, pleier vi å si. 


Og vi har en fantastisk sjef. Hun er et unikum, varm og menneskelig, et økonomisk vidunder, interessert, seriøs og kunnskapsrik, pådriver, framtidsretta, respektert, et arbeidsjern som gir mer enn 100 %. Man kan lage ei lang liste over adjektiv som passer på henne. Hun ser alle, både ansatte og elever, og har plass til alle typer mennesker og har stor tro på folk. Alle disse tingene gjør at vi alle på jobb er veldig glad i henne og setter stor pris på henne. 

Man får arbeidsglede av å være sammen med henne og blir inspirert til å yte sitt beste. Ja til og med tørre å prøve ting man slett ikke kan så godt.

Jeg tror det er grunnen til at vi tar så godt vare på hverandre på jobben vår. Er det motbakker, så går vi i lag. Er det glede og suksess for en, så jubler vi  alle og gleder oss over det. Latter, gode historier, noen spøker og en god del fleiping gir trivsel, arbeidslyst og ekstra energi.

Selv den første uka etter nyttår, som er knallhard for store og små å komme seg gjennom, så har det vært trivelig å begynne på`n igjen.



Ønsker dere en fin torsdag kveld videre! I morgen er det helg.             :-) Eva Annie





Ingen kommentarer: