Om meg

Bildet mitt
I det gylne tiåret - over 60, pensjonert lærer, gift, 3 voksne barn, bor med Timmy som er en gammel hund på 13 år, ei katt ved navn Mona 14 år. Og ikke minst samme gubbe gjennom 35 år. :) Livsmotto: "Ta en dag om gangen". Vær takknemlig for det du har.

tirsdag 15. november 2011

Hjelp, tyvstartet på den søte ...høytid!


Snøen har gått over i regn. Vi koser oss inne i varmen på ettermiddagen, drikker te, leser og småprater etter middagen. 
I dag kjøpte jeg en boks med punsjboller fra en av mine søte 9. klassinger for å støtte dem til klasseturen.

Merkelig -, jeg visste at de er jo livsfarlig gode, men jeg skulle jo bare spise et par tre stykker. Jo, da! Jeg spiste dem allerede på skolen, mens jeg rettet stiler. Jeg bød t.o.m. noen til vikaren, så blei det mindre for meg å spise, tenkte jeg.. (Pluss at hun ble jo glad, selvfølgelig.) 

De hjemme skal få kose seg med dem.
Ja det gjorde de. Og jeg hjalp til, grundig. Huff, at det går an.. Nå kan jeg sitte her og være kvalm og føle meg feit. Midt i uka.
Det var jo for en god sak, da.

Ei på skolen sa at hun skulle ikke kjøpe noen bokser i år. Nei, for de legger seg jo rett på sidebeina, sa jeg. Heller på r... (bakdelen), sa hun og ristet på hodet. 
Hmm, at jeg lot meg friste. Og lurte meg selv til å tro at jeg var så sterk at jeg ikke skulle spise mer enn et par stykker. Og siden jeg spiste en banan etterpå, gjaldt det ikke!

Nå nærmer vi oss den søte juletid med sjokolade, julemarsipan og utallige andre godsaker.
Hvis jeg ikke skal gå opp en klesstørrelse i desember, må jeg bare styre unna alle fristelsene. I alle fall i ukedagene.

Nå skal jeg bære bort boksen med "Pappas punsjboller" og sette den øverst i kjøkkenskapet..

Ha en fin ettermiddag, alle bloggvenner! Vennlig hilsen Eva Annie

Ingen kommentarer: